Deel 2 - Kyushu - eiland - Reisverslag uit Hanabatachō, Japan van Lia Jong - WaarBenJij.nu Deel 2 - Kyushu - eiland - Reisverslag uit Hanabatachō, Japan van Lia Jong - WaarBenJij.nu

Deel 2 - Kyushu - eiland

Blijf op de hoogte en volg Lia

24 Mei 2017 | Japan, Hanabatachō

5 dagen zijn we op Kyushu - eiland geweest en nu zitten we in Hiroshima. Het reizen met de trein gaat super goed. Met de Japan Rail pas kunnen we overal doorlopen. Als het kan nemen we de snelle Shinkansantrein. Gaat lekker snel. Lijkt wel een vliegtuig. Het is hier lekker weer zo'n 26 graden en meestal zon. Alleen vandaag de hele dag regen. Na Mount Aso zijn we 3 nachten in Nagasaki geweest. Daar hebben we het pretpark Huis Ten Bosch bezocht. Bizar, bekende Nederlandse gebouwen zoals de Utrechtse Dom en het stadhuis van Gouda nagebouwd in ware grootte. Trekt 4 miljoen bezoekers per jaar! Zijn nu 2 dagen in Hiroshima. Zowel in Nagasaki als in Hiroshima hebben we de gedenkplaats bezocht waar de atoombom is gevallen in de Tweede Wereldoorlog. Heel apart om dit nu zo te beleven. Het eten is hier een groot feest. Je weet vaak niet wat het is maar het smaakt zeer goed.

Verslag uit: Japan, Hanabatachō

Lia