Deel 3 - werkbezoek Kurashiki en Japanse Alpen - Reisverslag uit Toyama-shi, Japan van Lia Jong - WaarBenJij.nu Deel 3 - werkbezoek Kurashiki en Japanse Alpen - Reisverslag uit Toyama-shi, Japan van Lia Jong - WaarBenJij.nu

Deel 3 - werkbezoek Kurashiki en Japanse Alpen

Blijf op de hoogte en volg Lia

29 Mei 2017 | Japan, Toyama-shi

In Kurashiki sliepen we in een Ryokan (typisch Japans guesthouse) met matrasjes (futons) op de grond. Erg gezellig stadje met grachten en huisjes van 400 jaar oud. Voor een eventuele tuinbouwrelatie met Westland hadden ze aan Antoon gevraagd of hij bereid was om tijdens zijn vakantie voor een dag Kurashiki te bezoeken. We waren toch in de buurt dus geen probleem. 's Avonds een typisch Japans diner met 3 medewerkers van de gemeente. De volgende dag werden we al om 8 uur opgehaald. Antoon heeft eerst een presentatie over Westland gegeven op het stadhuis. Daarna een druivenkweker en een bloemenkweker bezocht. Na de lunch sightseeing en naar het denim museum (Kurashiki is de stad van de denim). 's Avonds een diner in een Frans restaurant met de burgemeester van Kurashiki en de Nederlandse consul generaal van Japan. Heel bijzonder met erwtensoep op Japanse wijze (koud) en stamppot! De Japanse kok had in het Okura Hotel in Amsterdam gewerkt. Vandaar dat aparte menu denken wij?
We zitten nu in de Japanse Alpen in een guesthouse. Even bijkomen van alle drukte. Gisteren stadje (Takayama) bezocht en wandelroute langs tempels gedaan. Vandaag hele mooie wandeling gemaakt in Nationaal park op 1500 m hoogte. Zo mooi we liepen gewoon tussen de apen. Morgen vertrekken we hier weer voor 3 nachten Tokyo. Het weer is heerlijk 23 - 27 graden.

Verslag uit: Japan, Toyama-shi

Lia